Saturday, February 25, 2012

Tugasan KRSV 2012

Tahun ni tugasan KRSV yang dipilih untuk dihasilkan oleh murid-muridku ialah batik untuk beg membeli belah. Teknik yang digunakan ialah ikat dan celup.
Port folio kajian mengandungi:
1. Koleksi pelbagai jenis beg membeli belah
2. Koleksi pelbagai jenis produk yang menggunakan kaedah ikat dan celup.
3. Lakaran reka bentuk beg membeli belah.
4. Kajian teknik ikat dan celup.
5. kajian warna ikat dan celup.
6. Lakaran reka letak ikat dan celup yang bersesuaian dengan reka bentuk.
7. Lukisan tiga dimensi reka bentuk yang dipilih dalam dua sudut pandangan yang berbeza.
8. Lukisan persembahan yang menggambarkan fungsi dalam situasi sebenar.
9. Lukisan alat dan bahan yang digunakan serta catatan.
10. Lakaran proses dan teknik penghasilan serta catatan mengikut urutan.
1.KOLEKSI PELBAGAI JENIS BEG MEMBELI BELAH



2. kOLEKSI PELBAGAI JENIS PRODUK IKAT CELUP

3 comments:

  1. boleh tak saya tau macam mane nak dpt lakran 3D beg membeli belah

    ReplyDelete
  2. lakaran beg 3D anda boleh tunjukkan dgn pandangan tepi atau sisi atau pandangan depan sesebuah beg itu.

    ReplyDelete
  3. Salam sejatera cikgu.
    Saya ingin mengetahui tip-tip skor bahagian teori kertas PSV. Saya merupakan pelajar baru dalam aliran Seni dan saya masih keliru dengan 'key points' dan kehendak utama kertas tersebut. Adakah SPM akan memberikan tumpuan khusus kepada beberapa bab/bahagian enting dalam kertas teori ini? Jika ya, bolehkah cikgu memberitahu saya bab apakah yg harus saya memberikan tumpuan ?
    Segala bantuan drpd cikgu saya dahului dgn ucapann terima kasih.

    ReplyDelete